menu
galeria zdjęć
Wybierz rok

08.12.201830
2 grudnia w Miejskim Ośrodku Kultury w Nowym Targu odbył się koncert laureatów XXIX Archidiecezjalnego Przeglądu Piosenki Religijnej na Podhalu Sacrosong 2018, któremu przyświecało hasło "Wiara źródłem niepodległości". Jednym z kilkunastu podmiotów wykonawczych - zespołów i solistów w kategorii dziecięcej i młodzieżowej był nasz szkolny zespół Kabatinki kierowany przez panią Agnieszką Zając.
07.12.20188
Dzięki nawiązaniu współpracy z Łódzkim Biurem Koncertowym WIRTUOZ nasi uczniowie 4 grudnia po raz kolejny mieli okazję wysłuchać wspaniałego koncertu na instrumentach perkusyjnych. Wystąpili dla nas artyści: Piotr Pietrzak i Jan Pawlak, którzy współpracują z wieloma filharmoniami, teatrami, studiami muzycznymi oraz prowadzą działalność edukacyjną dla dzieci i młodzieży.
28.11.201860
W dniu 22 listopada byliśmy na wycieczce w Krakowie, aby zwiedzić Podziemia Rynku. Wyruszyliśmy o godzinie 9.00. W czasie wędrówki ulicami Starego Miasta widzieliśmy Wawel i przepływającą obok niego Wisłę, dom, w którym kiedyś mieszkał święty Jan Paweł II, okno papieskie przy ul. Franciszkańskiej, a na Rynku Głównym, najmniejszy kościół w Krakowie pw. Św. Wojciecha, Sukiennice i Wieżę Ratuszową.
22.11.201855
Z gorczańskich wzniesień można podziwiać zachwycające widoki szczególnie podczas pięknej pogody. A taka właśnie była w dniu 10 listopada, w którym odbyło się zakończenie XV Jubileuszowego Rajdu na Raty - Poręba Wielka 2018. Ze wsi Raba Niżna wyruszyliśmy na wzniesienie o nazwie Chabówka (705 m npm). Po krótkim odpoczynku zeszliśmy do miejscowości Poręba Wielka.
21.11.201835
23 października odbyło się uroczyste ślubowanie uczniów klas pierwszych. W części artystycznej uczniowie wykazali się umiejętnościami śpiewu i recytacji, jak również zaprezentowali zdobytą wiedzę. Występy młodych artystów spotkały się z ciepłym przyjęciem. Publiczność nagrodziła dzielnych pierwszaków gromkimi brawami.
18.11.201812
W niedzielę 11 listopada obchodziliśmy w całej Polsce setną rocznicę odzyskania niepodległości. W Szaflarach główne uroczystosci miały miejsce na rynku i w kościele. Najpierw na rynku została podniesiona flaga na maszt, przedstawiciele władz samorządowych, lokalnych organizacji, dyrektorzy szkół i uczniowie złożyli wieńce przed pomnikiem Augustyna Suskiego, a nastepnie został odśpiewany hymn państwowy.
17.11.201824
W Święto Niepodległości, zgromadziliśmy się w wielu miejscach, by modlić się za Polskę, naszą Ojczyznę - niepodległą i wolną. Sięgamy dzisiaj pamięcią w przeszłość, wspominamy naszych przodków, którzy szli tą długą i jakże trudną drogą do pamiętnego 11 listopada 1918 roku.
16.11.201826
31 października 53 uczniów naszej szkoły, głównie uczniów klas trzecich gimnazjum, udało się do Miejsca Pamięci i Muzeum Auschwitz-Birkenau Byłego Niemieckiego Nazistowskiego Obozu Koncentracyjnego i Zagłady. Kilkugodzinny pobyt na terenie obozu nie tylko wzbogacił wiedzę uczniów, ale też skłonił ich do głębokich przemyśleń. Ich drobną część zamieszczamy poniżej.
15.11.201810
Jak co roku pamiętaliśmy o kolejnej rocznicy urodzin patrona naszej szkoły. 9 lipca wszyscy uczniowie wraz z nauczycielami udali się do kościoła parafialnego, by uczestniczyć we Mszy św. w intencji Augustyna Suskiego.
14.11.20188
Dnia 8 listopada, o czym już informowaliśmy, odbył się w Odrowążu VI Powiatowy Konkurs Pieśni Patriotycznej i Żołnierskiej im. Feliksa Gwiżdża. Szanowne jury przesłuchało 315 uczestników z 38 szkół podstawowych, przedszkoli i placówek oświatowych, prezentujących się w 67 podmiotach wykonawczych. Nasz szkolny zespół Kabatinki otrzymał pierwsze miejsce w swojej kategorii.